lørdag 24. juli 2010

Hekleteppe

Jeg har lenge hatt lyst til å strikke meg et stort teppe, og jeg har også lenge hatt lyst til å lære meg å hekle, så da jeg kom over en oppskrift på et heklet pledd i Familien, tenkte jeg det var på tide å begynne.


Jeg har kjøpt garnet som anbefales i oppskriften, Hifa 2, og har tenkt å lage teppet i disse fargene:


Tanken var å hekle noen ruter innimellom annet arbeid, men etter at jeg var ferdig med tre ruter som liksom skulle være like store, men som absolutt ikke var det, havnet rutene i strikkekurven under andre ting. Jeg var egentlig veldig fornøyd med at jeg klarte å få til å hekle, men ble ganske frustrert da jeg så at den tredje ruten også var blitt mindre enn de forrige.


Har nå funnet dem frem igjen, og skal se om jeg kanskje finner heklefastheten (heter det det, mon tro?) min etter hvert. Synes teppet ser så deilig ut, og har veldig lyst å få det til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...