onsdag 13. juli 2011

Prosjekt tøybleier

Da er det to uker igjen til termin og jeg har begynt å forberede prosjekt tøybleier. Hadde lyst å bruke tøybleier da vi fikk Lillepia, men siden vi da bodde i borettslag med felles vaskeri, fant vi ut at det nok ble litt stress. Denne gangen har vi derimot vår egen vaskemaskin (og snart tørketrommel forhåpentligvis), så nå skal det testes ut. Jeg har fått 24 brettebleier av en god venninne, og de har jeg vasket, tørket og brettet:

DSC08144-1


DSC08372-2


Det neste jeg må gjøre, er å lære meg (og mannen) hvordan disse skal brettes til fine tøybleier. Det finnes heldigvis et fantastisk tøybleieforum hvor en kan få svar på det meste, og hvor de har lagt ut gode instruksjoner.

Utenpå disse tøybleiene, skal jeg bruke ullbukser som sperrelag. Disse er det gøy å strikke, for det går kjapt, og jeg synes det er gøy å sette sammen morsomme farger. Og så får jeg brukt av haugen med Safirgarn jeg har liggende :) Jeg har fått en ullbukse av min gode venninne Kine og holder på å strikke en selv.

Kine sin fine:
DSC08377-4


Curly Purly:
DSC08375-3

Her gjenstår det å plukke opp masker og strikke bein, og så skal buksa lanoliseres til slutt.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...