søndag 10. juli 2011

Ribbestrikka babybukse

Denne har jeg hørt mye bra om fra andre, så den var en av de første tingene jeg bestemte meg for å strikke til Lillebror i magen. I oppskriften står det at man skal strikke beina rundt og rundt på strømpepinner, men jeg har strikket dem fram og tilbake i stedet. Dette gikk mye raskere, men resulterte også i at den har blitt liggende "nesten ferdig" i strikkekurven en god stund, for jeg kan ikke fordra å sy sammen ting.
Nå er den endelig ferdig (har også fått bånd i livet, men tok bildene før det), og jeg gleder meg til å ta den i bruk. Buksa skal i følge oppskriften kunne brukes hele det første året, men jeg tenkte ikke på at den da må brettes opp nede i starten, så vi får se hvordan det blir. Kanskje ikke så fint med tråden på innsida som da kommer på utsida, men vi kan jo håpe på en varm sensommer/høst, sånn at vi ikke får så mye bruk for den de første månedene.

DSC08067.jpg


DSC08063.jpg


DSC08065.jpg


Oppskrift: Ribbestrikka babybukse fra Strikk til nøstebarn av Kathrine Gregersen
Garn: 2-tråds merinoull fra Nøstebarn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...