søndag 30. desember 2012

Resten av det som ble produsert i 2012

I dag har jeg endelig fått festet tråder, sydd i knapper og tatt bilder av ting som har vært ferdig strikket en stund. Siden det ble strikket i 2012, synes jeg nesten det må blogges i 2012, så her kommer alt sammen i ett og samme innlegg. Informasjon om garn og sånn må jeg legge til senere.


Fisherman's Pullover

Denne genseren er enkel og rask, så etter å ha strikket en til Lillebror, ble det også en til Lillepia og en som skal være gave til en nabogutt. 

Lillepia sin:  

_DSC5407.jpg


Og den som skal være gave:

_DSC5409.jpg

Lillebror er litt motvillig modell:

_DSC5492.jpg


Og alle tre samlet (str. 6, 4 og 2 år):

_DSC5421.jpg

Oslo-Anorakken

Jeg synes den er kul med hette, men det synes visst ikke Lillebror, så om jeg skal strikke flere av denne, tror jeg det blir uten hette. Ellers er jeg veldig fornøyd med både genseren, fargene og garnet.

_DSC5412.jpg


_DSC5449.jpg

_DSC5469.jpg

Hvordan jeg lærte å sjekke strikkefastheten

Jepp, det lærte jeg dessverre på den harde måten. Etter å ha strikket en for kort genser til min mann for noen år siden, skulle jeg prøve meg på ny og strikke en Mariusgenser til ham. Jeg strikket ekstra lange armer og ekstra lang bole (trodde jeg), men da jeg var ferdig, var hele genseren altfor liten. Den har ligget umontert i en evighet, siden jeg visste at den ikke ville passe, men til slutt fikk jeg svigermor til å hjelpe meg, så nå kan den pakkes fint ned og spares til en av ungene:

_DSC5416.jpg


Litt mer Marius

Strikket to Mariusluer i en fei - en til meg og en til mannen, men det ser ut som at Lillepia kommer til å stikke av med min:

Farsdagsgaven:

_DSC5534.jpg


_DSC5535.jpg


Og damemodellen:

_DSC5527.jpg

_DSC5525.jpg


Da tror jeg alt er kommet med, og så satser jeg på å komme sterkere tilbake i 2013. Nyttårsforsettet mitt er å gjøre ferdig én ting før jeg begynner med neste. Klarer jeg det, vil det også bli blogget litt oftere.

God nytt år!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...